Infobalie

Soms lijkt het wel of er ieder jaar meer regels en formulieren bij komen. Regels en formulieren die soms moeilijk te begrijpen zijn of lastig in te vullen. Je ziet misschien door de bomen het bos niet meer? Of heb je een heel andere vraag? Stap eens binnen bij één van onze infobalies en stel daar je vraag.

Waarvoor kun je bij ons terecht?

Alle inwoners van Kerkrade en Simpelveld zijn van oudsher gewend om met hun vragen de spreekuren van maatschappelijk werk en sociaal raadslieden van Impuls te bezoeken. Dat is sinds 1 januari 2024 gewijzigd. Inwoners van Kerkrade en Simpelveld kunnen Impuls rechtstreeks bereiken via de infobalie in elk wijkpunt, waar een vrijwilliger klaarstaat die als het eerste aanspreekpunt inwoners met een vraag te woord staat.

Bekijk hier onze nieuwe werkwijze.

Eenvoudige vragen over bijvoorbeeld deelname aan activiteiten in de wijk worden direct opgepakt en beantwoord aan de infobalie. Voor complexere vragen is een professionele achterwacht beschikbaar om mee te kijken en de vraag te beantwoorden of door te leiden naar het wijkteam of de partners in de wijk.

De infobalie en professionele achterwacht is ruimer van opzet dan de spreekuren die AMW en Bureau Sociaal Raadslieden voorheen in elke wijk uitvoerden en daarmee wordt een spontane inloop van burgers meer mogelijk dan in de oude werkwijze van Impuls. De openstelling start als volgt en zal in de loop van de tijd verder uitgebreid worden.